گنبد مینا تهران

هتل های تهران بسیا رمتنوعند.

گنبد مینا تهران

۷۷ بازديد
فرقی نمی‌کند از بزرگ راه همت مسیر خود را آغاز کرده باشید و یا از بزرگ راه حقانی عازم آسمان نمای پایتخت شده باشید با رسیدن به حوالی پل زیبای طبیعت علاوه بر لذت بردن از چشم انداز منحصربفرد و زیبای تهران بر فراز این پل زیبا و دوست داشتنی باید خودتان را به پارک زیبای آب و آتش برسانید که به فواره های زیبای آب و آتش خود شهره است. یکی از بوستان های این مجموعه که در اراضی موسوم به عباس آباد قرار دارد این سال ها با نام بوستان منظومه شمسی شناخته می شود. بوستانی که یکی از چندین بوستان مفهومی پایتخت است. راهی بوستان منظومه شمسی که بشوید چشمتان به بنایی زیبا و منحصربفرد در دل این بوستان خرم خواهد افتاد. بنایی که در ابتدا شما را برای دریافتن مفهوم خود به فکر فرو خواهد برد. برخی در همان نگاه اول متوجه شباهت این بنای زیبا با خورشید تابان می شوند. بنایی که شعله های تابان اما فلزی ش به زیبایی تمام کره مرکزی آن را در بر گرفته اند و کاشی های لاجوردی خورشیدی کاملا ایرانی را به نمایش گذاشته اند. این بنای زیبا که در مساحتی به وسعت 1800 مترمربع ساخته شده است در سال 1393 درهای خود را به روی عموم مردم گشوده است و هم اکنون بزرگ ترین آسمان نما یا به عبارتی دیگر افلاک نمای سراسر ایران و یکی از بزرگ ترین آسمان نماهای پایتخت است که علاقه مندان بسیاری دارد.

لمس آسمان در گنبد مینا 

کشف آسمان و آنچه در آن می گذرد، یکی از لذت های جدانشدنی انسان ها از آغاز تا کنون بوده است. زیبایی های شگفت انگیز دنیای ستاره ها و کهکشان ها که هر شب ما را در دنیایی ناشناخته غرق می کنند، آسمانی که هر از گاهی با شهاب بارانی، غافلگیرانه دنیای معمولی مان را به لحظاتی شگفت انگیز بدل می کند، کسوف و خسوف هایی که معجزه طبیعت را به پیش چشم ما می آورد و بسیاری دیگر، جذابیت های آسمان بالای سرمان را چند برابر می کند. مجموعه آسمان نمای گنبد مینا نیز با هدف شبیه سازی آسمان شب و برای پاسخ به کنجکاوی آدم ها در این زمینه و پاسخ به سوال های آنها ایجاد شد و در واقع به این دلیل است که به آن آسمان نما می گویند. اینجا می توانید با قسمت های مختلف فضای لایتناهی که ما را در بر گرفته است بیشتر آشنا شوید، از تاریخ ستاره شناسی در کشورمان بیشتر بدانید و با کارهایی که برای کشف و شناخت بیشتر آن انجام شده است بیشتر آشنا شوید. 

*هزینه بلیت های ورودی مجموعه گنبد مینا

هر سانس بازدید از این آسمان نما 25 هزار تومان هزینه دارد. بلیت فروشی فعلا در همان محل گنبد مینا و در ساعت های اعلام شده شروع سانس انجام می پذیرد.

*اطلاعات تماس

شما می توانید با شماره تماس 88194685-021 تا 6 با مجموعه تماس گرفته و اطلاعات مورد نظر خود را در مورد زمان رصد، هزینه بلیت و دیگر سوالات به دست آورید. همچنین با استفاده از وبسایت و صفحه شبکه اجتماعی این مجموعه می توانید از آخرین اخبار و فیلم های نمایش داده شده مطلع شوید. 

آسمان نمای گنبد مینا | Photo by : Unknown
 

برنامه های مختلف آسمان نمای گنبد مینا

آسمان نمای گنبد مینا در روزها و مناسبت های مختلف مانند روز پرتاب نخستین انسان به فضا، هفته جهانی نجوم و ... برنامه های گوناگونی برای علاقه مندان به فضا برگزار می کند. در کنار این بازدیدهای علمی-آموزشی، تورهای های گردشگری رصد و زمین شناسی و ... نیز در این آسمان نما اجرا می شود. شما می توانید با استفاده از این لینک از آخرین برنامه های این آسمان نما مطلع شوید. 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.