موزه مقدم تهران

هتل های تهران بسیا رمتنوعند.

موزه مقدم تهران

۳۰ بازديد
موزه مقدم، جهانی است که به عنوان یکی از با ارزش ترین خانه های جهان شناخته می شود. مجموعه موزه متشکل از خود خانه و یک باغ زیبا است که با خیال راحت از صدای خیابان پشت دیوارهای ضخیم پنهان شده است. ورودی موزه از خیابان مشخص نیست ، اما آماده است تا زیبایی آن را برای مسافران کنجکاو که متوجه درب متوسط ​​موزه هستند ، باز کند.

تاریخچه موزه مقدم


این خانه نمونه ای مجلل از بناهای دوران قاجار است. در اصل ، متعلق به یکی از مقامات شهر ، احتساب-الملک بود. بعداً ، پسرش ، محسن مقدم ، خانه را به ارث برد و به همراه همراهش سلما صاحب آن شد. این خانه علاوه بر اینکه خود یک بنای معماری و فرهنگی است ، مجموعه ای باورنکردنی از اشیا بی ارزش است.
این خانه به دانشگاه تهران منتقل شده است که پس از مرگ محسن به نظارت خود ادامه داد. در سال 2009 ، این خانه مرمت و بازسازی شد و به عنوان موزه برای تبلیغات افتتاح شد.

معماری موزه مقدم


معماری موزه مقدم

این ساختمان از دو قسمت تشکیل شده است: بالهای داخلی و خارجی. دکوراسیون خانه برای سبک آن دوره معمول است: کاشی های رنگارنگ ، ستون ها و طاق ها فضای اصیل بی نظیری را ایجاد می کنند. این باغ آرام ، پر از درختان ، گلها و بوته های شکفته است که با چشمه های فیروزه ای و مجسمه هایی تزئین شده است. این باغ خصوصاً در بهار هنگامی که طبیعت در زیر تابش آفتاب ملایم از خواب بیدار می شود نفس گیر است.
یکی از اتاقهای خانه با سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و مرجان تزئین شده است. همچنین مهمانان می توانند کاشی های طلایی منحصر به فرد را تحسین کنند و یکی از دیوارها را تزئین کنند.

نمایشگاه موزه مقدم


نمایشگاه موزه مقدم

محسن مقدم نقاش، باستان شناس و استاد هنر بود. هم او و هم سلما علاقه زیادی به فرهنگ و تاریخ داشتند و به همین دلیل آنها زندگی خود را وقف  جمع آوری اشیا با ارزش از سراسر جهان ، نگهداری آنها در داخل خانه و مراقبت از آنها به عنوان فرزندانشان کرده اند تا به آنجا منتقل کنند. نسلهای بعدی برخی از قطعاتی که مقدم از بازرگانان خریداری کرده است ، برخی از خانه هایی که صاحبان آنها قصد تخریب آنها را داشتند خارج کرده و برخی دیگر پس از قاچاق متخلفین و جمع آوری کنندگان خارجی از خارج به خارج بازگشتند. چندین مورد سفیران خارجی و میهمانان خانه او به مقدم هدیه داده بودند.
اکنون بازدیدکنندگان می توانند یک نمایشگاه از مجموعه نساجی نادر محسن را مشاهده کنند. نمونه های دیگر در شرایط منجمد قرار دارند تا از تخریب آنها جلوگیری شود. چند سفال قرمز از مجموعه باستان شناسی چشمه علی وجود دارد که مربوط به هزاره 5 قبل از میلاد است. علاوه بر این ، نمایشگاه شامل نقاشی ، موزاییک ، مجسمه و سایر موارد به همراه عکس های محسن و سلما است.

بیوگرافی استاد مقدم در سایت موزه مقدم

مکان موزه مقدم

مکان موزه مقدم


این موزه در قلب تهران ، در خیابان امام خمینی ، در فاصله کمی از ایستگاه مترو حسن آباد و ایستگاه BRT البرز واقع شده است. به راحتی می توانید آن را در تور شهر تهران قرار دهید زیرا مکان آن نزدیک به کاخ گلستان، بازار بزرگ و موزه های متعدد است.

جایی که در نزدیکی موزه مقدم اقامت دارید

جایی که در نزدیکی موزه مقدم اقامت دارید


موزه مقدم به دلیل موقعیت مرکزی خود هتل های زیادی در اطراف خود دارد. اگر قصد سفر با بودجه را دارید ، هتل یک ستاره مهر تهران یا هتل ثامن را امتحان کنید - هر دو در فاصله پیاده روی قرار دارند. اتاق های دنج را می توانید در هتل 2 ستاره شهریار ، هتل مرکزی ایران یا هتل گلستان پیدا کنید. برای اقامت لوکس بیشتر ، از هتل بزرگ فردوسی دیدن کنید. هتل 5 ستاره اسپیناس گزینه دیگری است که می توانید برای انتخاب در نظر بگیرید.

در نزدیکی موزه مقدم کجا می توان غذا خورد

در نزدیکی موزه مقدم کجا می توان غذا خورد


پس از بازدید از موزه مقدم ، ناهار خود را در یکی از کافه ها و رستوران ها ، واقع در فاصله نه چندان دور از موزه ، بخورید. می توانید کافه افسانه ای ملک را در خیابان امتحان کنید ، یا به بازار بزرگ قدم بزنید - بهترین مکان برای تجربه فضای اصیل و البته تجربه غذاهای سنتی. همچنین ، می توانید مکان های دنج و مدرن قهوه ، مانند کافه راش را پیدا کنید.

چه زمانی باید از موزه مقدم بازدید کرد

موزه مقدم یکی از مکان های مهربان است که شما را متحیر می کند و نیاز به صرف ساعت ها تماشای زیبایی دکوراسیون داخلی و باغ دارد. بعد از خیابان های خاکستری تهران با درخشندگی و رنگارنگی رفتار کنید و اوقات آرام خود را در این مکان بی نظیر سپری کنید. موزه مقدم همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9:00 تا 16:30 باز است. حیاط موزه به ویژه در بهار خیره کننده است ، در حالی که درختان و گل ها شکوفا می شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.