دریاچه چیتگر

هتل های تهران بسیا رمتنوعند.

دریاچه چیتگر

۲۳ بازديد
دریاچه چیتگر یا دریاچه خلیج فارس (دریاچه شهدای خلیج فارس) دریاچه ای مصنوعی و تفریحی در غرب تهران است. دریاچه ای با رنگ زمرد در شمال غرب تهران، چیتگر جواهری برای ساکنان و مسافران پایتخت است. این دریاچه از جهاتی باعث ایجاد تعادل در شرایط آب و هوایی شهر و افزایش رطوبت آن می شود. فعالیت های سرگرم کننده زیادی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. هوای تازه و دلپذیر آن هم بدن و هم روح را زنده می کند. ساخت این دریاچه زمان زیادی را طلب کرده است و تلاش های زیادی انجام داده است. قسمت غربی و جنوبی دریاچه پارک چیتگر است که یک پارک جنگلی باشکوه است.
دریاچه چیتگر
برنامه ساخت دریاچه مجازی در قسمت غربی تهران به سال 1968 برمی گردد که اولین طرح جامع شهر تهران به تصویب رسید. با این حال ، روند ساخت و ساز به تعویق افتاد زیرا محدودیت های مهندسی و مالی زیادی وجود داشت. یک بازنگری کلی در طرح در مدت 8 سال (2003 تا 2010) در نهایت منجر به ساخت آن شد. از آنجا که فرایند ساخت بسیار پیچیده ای داشت، نیاز زیادی به همکاری سایر شرکت های حرفه ای وجود داشت. در نتیجه ، آنچه امروزه به عنوان دریاچه چیتگر شناخته می شود ، نتیجه تلاش های زیادی است. این دریاچه مصنوعی که در سال 2012 افتتاح شد ، تجربه های هیجان انگیزی را در فضایی سرزنده و محیطی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. این پارک در نزدیکی پارک های جنگلی و دره کان واقع شده است و می تواند گردشگران با سلیقه های مختلف را راضی کند. این منطقه توریستی با جزایر حیات وحش ، فرصتی را برای ملاقات با حیوانات به شما می دهد.
مساحت این مجموعه در حدود 250 هکتار است. 130 هکتار در سراسر دریاچه و 120 هکتار در منطقه ساحلی و تفرجگاه های آن. حدود 80 درصد از حجم آب از نهر کان و 20 درصد باقیمانده از مناطق مرکزی و رواناب های سطحی این منطقه تامین می شود. همچنین دارای رستوران ها و کافی شاپ های شیک است. در تفرجگاه تفریحی عظیم ، گردشگران راههایی برای رهایی از استرس و خستگی با فعالیتهای سرگرم کننده برای همه پیدا خواهند کرد. مجموعه اطراف دریاچه یک پارک تفریحی برای خانواده ها و همچنین زمین بازی برای بازدیدکنندگان کودک دارد.
دریاچه چیتگر تهران
دوستداران ورزش های آبی این مکان را بسیار جالب خواهند دید. شنا ، قایق سواری، غواصی را امتحان کنید ، شما نام آن را دارید. پیاده روی در مسیرهای مشخص و دوچرخه سواری با طراوت از جمله کارهای جالب دیگر است. چشم انداز ساحل دریا در غروب و شب بسیار جذاب می شود. محیط زیبای این دریاچه باعث افزایش بازدید گردشگری از منطقه شده است. عناصر بصری دریاچه منظره ای باشکوه را برای آن به ارمغان آورده است. در شب ، نمایی متمایز از دریاچه خواهید دید: روشنایی درخشان اطراف دریاچه، منظره ای از نظر بصری شگفت انگیز را ایجاد می کند که ارزش کلیک کردن را دارد. در جزیره مناسبت های فرهنگی، هنری و گردشگری برای گردشگران در بسیاری از موارد برگزار می شود. بنابراین اگر بازدید شما همزمان شد آنها را از دست ندهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.