معبد عزرا یعقوب

هتل های تهران بسیا رمتنوعند.

معبد عزرا یعقوب

۲۹ بازديد
معبد عزرا یعقوب توسط عزرا یعقوب - تاجر یهودی (1894) ساخته شد و یکی از قدیمی ترین کنیسه های تهران است. شهرت عزرا یعقوب به دلیل 3 طومار تورات است که روی پوست حیوانات نوشته شده است (قدمت 500 سال پیش) و در جعبه های مینا کاری شده (تزئین شده با نقره و نقره Rimonims (زنگ های تورات) ، نقوش و تاج های مخروطی حفظ شده است.
معبد عزرا یعقوب

معبد عزرا یعقوب دارای یک حیاط مربع شکل و یک حوض کوچک ماهی طلای هشت ضلعی (سبک معماری قاجار) است. یک کلیسای کوچک کوچکتر با ظرفیت 150 نفر در ضلع شمالی واقع شده است. این ساختمان دارای پنجره های کوتاه تر و قفسه های طاقچه ای کوچکی است. در قسمت جنوبی نمازخانه بزرگتری با سقف بلند و پنجره های وسیع برای 200 نفر قرار دارد که دارای یک ایوان با ستون هایی است که با طرح های گچ قالب تزئین شده است.
معبد عزرا یعقوب

هر دو ساختمان 7 پله از سطح زمین قرار دارند. مصالح به کار رفته در داخل سازه ها آجر ، گچ و خاک رس است ، در حالی که پیشانی دارای طرح های آجر ، کاشی و سنگ تراشیده است. فضای داخلی آن با گچ قالب، آینه، مشبابک (مشبک کاری) و معارق (طرح های هنری) تزئین شده است. یک سکوی مرتفع (صندلی) در ضلع غربی حیاط است. کنیسه عزرا یعقوب در سال 2004 در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.